Konsernin liitetiedot

1. Segmentti-informaatio

Digian liiketoimintasegmenttejä ovat Enterprise Solutions ja Mobile Solutions -liiketoiminta-alueet.

Liikevaihto

75 674

70 841

55 152

49 494

130 825

120 335

Enterprise Solutions -segmentin osalta ei yhden yksittäisen asiakkaan osuus konsernin liikevaihdosta ylittänyt tilikaudella 10 prosenttia. Mobile Solutions -segmentin merkittävin asiakas on Nokia, jonka osuus konsernin liikevaihdosta ylittää tilikaudella 10 prosenttia.

Liikevoitto ennen kertaluonteisia eriä

Enteprise Solutions

11 001

12 301

6 164

4 634

17 164

16 936

Digia-konsernin tilikauden 2009 kannattavuuteen vaikuttavat olennaisesti kertaluonteiset erät, jotka käsittävät 23,8 miljoonan euron liikearvon alaskirjauksen ja toimipisteiden lakkauttamiseen liittyvän 0,9 miljoonan euron toiminnan uudelleenjärjestelyvarauksen. Liikearvon alaskirjaus kohdistuu kokonaisuudessaan Mobile Solutions -segmentille. Toiminnan uudelleenjärjestelyvarauksesta 0,8 miljoonaa euroa kohdistuu Mobile Solutions -segmentille ja 0,1 miljoonaa euroa Enterprise Solutions -segmentille. Liikevoitto ennen kertaluonteisia eriä kuvaa yhtiön liiketoiminnan operatiivista kannattavuutta.

Liikevoitto, EBIT

11 001

12 211

6 164

-20 007

17 164

-7 796

Varat

63 762

61 240

40 491

39 205

Kohdistamaton

11 185

12 308

115 438

112 753

Enterprise Solutions -liiketoiminnan varoihin on sisällytetty Digia Sweden Ab:n (aikaisemmin Capital C Ab) ja Samstock Oy:n sekä Sentera Oyj:n hankinnasta syntynyt liikearvo sekä Yomi Software Oy:n hankinnasta syntynyt liikearvo siltä osin kuin se liittyy Enterprise Solutions -liiketoiminta-alueen liiketoimintaan. Mobile Solutions -liiketoiminnan varoihin on sisällytetty Digia Oy:n ja Sunrise Resources Oy:n hankinnasta syntyneet liikearvot sekä Yomi Software Oy:n hankinnasta syntynyt liikearvo siltä osin kuin se liittyy Mobile Solutions -liiketoiminta-alueen liiketoimintaan. Liikearvoja on käsitelty tarkemmin liitetiedoissa kohdassa 15.

Merkittävin erä kohdistamattomista varoista muodostuu sijoituksista sekä rahavaroista, joita käsitellään konsernitason näkökulmasta.

Velat

12 270

11 139

10 264

10 329

Kohdistamaton

25 493

33 101

48 027

54 570

Merkittävin erä kohdistamattomista veloista muodostuu pitkäaikaisesta lainasta rahoituslaitoksilta.

Poistot ja arvonalentumiset

1 671