PAMilla yli miljoona jäsenkohtaamista vuodessa

• Manuaaliset työvaiheet ovat vähentyneet sähköisen asioinnin ja Back Office -rutiinien automatisoinnin myötä
  • PAM voi keskittää resurssinsa paneutumista ja aikaa vaativiin asiakaskohtaamisiin

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto, johon kuuluu yli 228 000 jäsentä. PAMin jäsenet on vakuutettu Palvelualojen työttömyyskassassa.

PAM ja Digia ovat yhdessä kehittäneet jäsenpalveluratkaisuja yli 10 vuoden ajan. Digian toimittamat OpenPoint-ratkaisut sisältävät sekä liiton ja kassan toiminnanohjausjärjestelmät että järjestelmiin integroidut jäsenten sähköiset itsepalvelukanavat mobiililaajennuksineen.

Sähköinen asiointi on parantanut jäsenpalvelua useilla osa-alueilla. Jäseneksi voi liittyä, kursseille ilmoittautua ja jäsenmaksun voi maksaa sähköisesti. Jäsenet voivat myös katsella ja muokata tietojaan.

Kassan jäsenet voivat hoitaa kaiken asioinnin, muun muassa päivärahahakemusten ja liitteiden lähetyksen, sähköisesti. Jatkohakemukset voi lähettää myös mobiilisti sekä puheentunnistukseen perustuen.

Jäsenten sähköisen asioinnin myötä manuaaliset työvaiheet toimistossa ovat vähentyneet, koska myös Back Office -rutiinit on automatisoitu. Prosessien tehostuminen antaa PAMille mahdollisuuden keskittää resurssit paneutumista ja aikaa vaativiin asiakaskohtaamisiin.

PAMin visio on olla uudenaikaisin ammattiliitto vuonna 2015. Visiota tukeakseen PAM ja Digia etsivät yhdessä aktiivisesti uusia keinoja jäsenpalvelun kehittämiseksi. PAM ottaa käyttöön alkuvuonna 2011 myös Digian toimittamat VoIP- ja Contact Center -ratkaisut, jotka on saumattomasti integroitu OpenPoint -kokonaisuuteen.

Vuodessa PAM kohtaa jäsenensä yli miljoona kertaa Digian toimittamien järjestelmien kautta.