Tavoitteena markkinoiden paras käyttäjäkokemus

• Sovellusten ja ratkaisujen käytöstä voidaan tehdä entistä innostavampaa selkeillä ja näyttävillä käyttöliittymillä
  • Käyttäjäkokemus sekä matkapuhelimessa että tablet-tietokoneessa vastaa nykypäivän todellisuutta ja tukee käyttäjien arkea
  • Digia luo pohjaa uusien ja innovatiivisten käyttäjäkokemusten kehittämiselle investoimalla tutkimukseen ja teknologiaan

Tärkein yritys- ja mobiiliratkaisuja koskeva vaatimus on huippuluokan käyttäjäkokemus, joka saavutetaan hyvällä ulkonäöllä ja sujuvalla käyttötuntumalla. Digia tutkii jatkuvasti käyttäjäkokemusta parantavia uusia innovaatioita ja nousevia teknologioita.

Parin viime vuoden ajan ovat kosketusnäyttöön liittyvät käyttäjäkokemukset olleet keskeinen kiinnostuksen kohde, mutta kehitteillä on myös useita muita uusia innostavia mahdollisuuksia. Niiden avulla käyttäjäkokemusta voidaan parantaa entisestään. Sovellusten ja ratkaisujen käytöstä voidaan tehdä entistä hauskempaa ja innostavampaa selkeillä ja visuaalisilla käyttöliittymillä. Käyttäjäkokemus sekä matkapuhelimessa että tablet-tietokoneessa vastaa nykypäivän todellisuutta ja tukee käyttäjien arkea.

Digia on toteuttanut nämä tulevaisuuden käyttöliittymätekniikat nyt saatavilla oleviin matkapuhelimiin teknisen ja käyttäjäkokemusosaamisensa avulla. Digia luo edelleen pohjaa uusien ja innovatiivisten mobiilikäyttäjäkokemusten kehittämiselle investoimalla tutkimukseen ja teknologiaan.

Vuoden 2010 aikana Digia esitteli mm. seuraavat uutuudet:

3D-työpöytä – uusi valikko tulevaisuuden älypuhelimelle. Upea ulkoasu ja täysin uusi navigointitapa hyödyntämällä graafisesti kolmea ulottuvuutta.

Augmented Reality – lisää sovelluksiin uuden ulottuvuuden. Löydä sisältöä, palveluja ja ihmisiä ympäristöstäsi mobiililaitteella, joka toimii älynäyttönä maailmaan.

Flowd – kokoaa yhteen suosikkiartistisi, -paikkasi ja ystäväsi. Luo kohteita ja vieraile eri paikoissa, lähetä kommentteja ja kuvin varustettuja viestejä ja jaa tietoja Facebookissa ja Twitterissä. Flowd on tarjolla verkkopalveluna ja mobiilisovelluksena Android-, iPhone- ja Nokia-kosketuslaitteisiin.